De mobiele gebruiker gaat naar google, facebook, e-mail, weer naar google, youtube, etc. Hoe verover je dat kleine scherm?
Focus op een cross-channel strategie om met je merk top of mind te blijven bij je doelgroep. Wist je dat google je website vooral als een mobiele telefoon bekijkt en minder als een desktop computer?
Gebruikerservaring wordt meegenomen in de kwaliteitsoordelen van advertentieplatformen en zoekmachines. Een voor de mobiele gebruiker geoptimaliseerde pagina zorgt voor lagere advertentiekosten en hogere zoekresultaten.
Ruim 10% van de Nederlanders is kleurenblind, nog meer zijn er slechtziend. Gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid zijn belangrijk. Gebruik hoge contrastverhoudingen, duidelijke klik-elementen en grote fonts. De gratis browser plugin Lighthouse toont je eventuele verbeterpunten op de pagina.
Maak het mensen makkelijk: laat telefoonnummers direct bellen als je erop klikt. Zorg dat adressen linken naar Google Maps, of een andere navigatiedienst. Gebruik emulatoren om functionaliteit op verschillende apparaten te testen en het liefst ook echte veelgebruikte telefoons.