In 2015 veroorzaakte Google’s eerste mobiele zoekalgoritme-update een ware ‘Mobilegeddon’. De posities van zoekresultaten van niet-mobielvriendelijke pagina’s daalden met gemiddeld 12% en de prijs per klik (CPC) van Google Adwords (nu Google Ads) steeg met gemiddeld 16%.
De mobiele versie van je website is leidend. Google noemt dit Mobile first indexing. Optimaliseer de core web vitals van je landingspagina en test web-elementen als knopgrootte, functionaliteit en call-to-action voor een goede mobiele Conversie Ratio Optimalisatie (CRO).
Het succes van je campagne is hoofdzakelijk afhankelijk van de aanbieding die je presenteert. is de aanbieding niet goed? dan blijven de resultaten achter. Denk goed na over je prijzingstactieken en hoe vaak je je prijzen wijzigt tijdens het testen. je wilt betrouwbaar overkomen en bestaande klanten niet voor het hoofd stoten.
Goed testen is noodzakelijk, maar ook kostbaar. Reserveer een los budget voor het testen, naast de budgetten voor je advertentiecampagnes en voor zoekmachineoptimalisatie (SEO).