Als digitale markteer, Copywriter en SEO balanceer je tussen de vrijheid van creativiteit en de regels van algoritmes, data en cultuur. Je bent onderzoeker en filosoof tegelijk. Nieuwe ideeën ontstaan waar wij de moeite nemen om geaccepteerde opvattingen uit te dagen. Doe dat in artikels en media, want het levert belangrijke voordelen op.
Het concept ’these, antithese, synthese’ is een fundamenteel principe in velden waarin we onderzoek doen, debatteren en elkaar aan het denken zetten, zoals in de journalistiek. Dit concept werd voor het eerst geïntroduceerd door de Duitse filosoof Georg Wilhelm Friedrich Hegel, en het beschrijft het proces van stelling, tegenstelling en synthese, dat centraal staat in zijn dialectische methode.
Het concept valt eenvoudig te vertalen naar een processtructuur die je helpt om sterkere argumenten en waardevollere publicaties te maken:
- Stelling (these) is een uitspraak of propositie die een bepaald standpunt weergeeft
- Tegenstelling (antithese) is het tegengestelde van de stelling en geeft een contrasterend standpunt weer
- Synthese is de oplossing van de stelling en tegenstelling, dat een hoger begrip weergeeft dat de tegenovergestelde standpunten verzoent
Het belang van dit proces in Digitale Marketing, Copywriting en SEO
Het proces maakt de presentatie van verschillende standpunten op een evenwichtige en genuanceerde manier mogelijk. Door een stelling en een tegenstelling te presenteren en deze vervolgens te verzoenen, kunnen we een meer omvattend begrip van een onderwerp presenteren.
Deze manier van publiceren en structureren helpt de geloofwaardigheid en het vertrouwen van het doelpubliek te verhogen, aangezien het aantoont dat de auteur meerdere perspectieven heeft overwogen en is gekomen tot een synthese die is gebaseerd op een grondig onderzoek van de redenaties en bewijzen.
Diepgaand begrip van het doelpubliek en het concurrentielandschap
Je kunt zo een dieper begrip verwerven van de behoeften en voorkeuren van het doelpubliek, evenals de sterkten en zwakten van de concurrentie. Deze aanpak kan ook helpen bij het opstellen van een effectievere SEO-strategie, omdat het de identificatie van zoekwoorden en zinnen mogelijk maakt, die relevant zijn voor zowel het doelpubliek als de concurrentie.
Op het gebied van copywriting is “stelling, tegenstelling, synthese” belangrijk, omdat het de Copywriter in staat stelt een genuanceerder en aantrekkelijker verhaal te creëren. Door verschillende perspectieven en bronnen van informatie in overweging te nemen en te gebruiken, kunnen Copywriters inhoud maken die beter aansluit bij het doelpubliek en betrokkenheid aanmoedigt.
Krachtig hulpmiddel voor Digitale Marketing, Copywriting en SEO
Het presenteren en uitdagen van verschillende standpunten in je content, helpt je om betere publicaties voor SEO en succesvollere marketingcampagnes te creëren. Het proces draagt bij aan het verkrijgen van een grotere mate van expertise over onderwerpen, doelgroepen en concurrenten, waardoor je uiteindelijk bijdraagt aan het maken van beter geïnformeerde beslissingen en oplossingen: een doel waar zoeksystemen, zoals die van Google, je graag voor belonen.
Verschillende standpunten in overweging nemen, kan leiden tot meer effectieve en goed geïnformeerde besluiten en oplossingen, en uiteindelijk resulteren in succesvollere marketingcampagnes en copywriting-inspanningen