Judith Lewis

Nationaliteit: Engels
Nu: DeCabbit Consultancy
Eerder: Zoooo veel … dingen in de juridische industrie, dingen in de porno-industrie, dingen in de recyclingindustrie, dingen in het servergebied…

Hoeveel PR zit er tegenwoordig in SEO werk?
Veel – voor linkbuilding en content-bases SEO is het vrijwel voornamelijk PR. Hoewel technische SEO natuurlijk helemaal geen PR is, zijn inhoud en links bijna allemaal PR.

Hoe ga je om met een klant die een heel slecht idee heeft?
Ik vind meestal een op gegevens gebaseerde reden waarom het een slecht idee is en leg uit waarom het een slecht idee is met monetaire argumenten (zoals ‘ja, ik kan dit absoluut voor je doen. Als iemand zoals ik dit doet, kost het je £ xxxxx maar ik het voor je laten doen door een van de mensen die ik heb aanbevolen, kan iets langer duren, maar het kost slechts £ xxx) – of wijs naar een tweet van Trump die het een slecht idee noemt. Over het algemeen wint het geld ze meer dan Trump, maar weet je, op een dag!

Een lead uit de tabaksindustrie valt in je schoot. Hoe breng je dit ter sprake bij je team?
Ik heb teams gehad en over het algemeen zal ik het zijn die iets afwijst vanwege ethiek. Als het de grote tabaksindustrie was, zou ik waarschijnlijk een probleem hebben, tenzij het misschien iets was om mensen te helpen stoppen (wat ik echt niet kan zien gebeuren) of om op de een of andere manier schade te verminderen. Op dit moment werken tabaksfabrikanten hard om te helpen in de strijd tegen Covid-19 door gebruik te maken van hun laboratoria en experts, dus geen enkele industrie is slecht – we moeten alleen begrijpen waarom mensen ergens niet aan willen werken en waar de grenzen liggen.

In een team zou ik nooit iemand die herstellende alcoholist of moslim is, vragen om aan een alcoholmerk te werken, maar ze kunnen zich aanmelden als ze denken dat ze het aankunnen. Met tabak kunnen er een groot aantal redenen zijn waarom een ​​team er niet aan werkt, van ethisch tot praktisch, zoals een herstellende verslaafde. Dus ik denk niet dat een teamlid iets volledig kan vetoën behalve de teamleider, maar ik vind dat de teamleider de zorgplicht heeft jegens zijn personeel om nooit iemand te dwingen ooit aan een klant te werken als ze om de een of andere reden een bezwaar hebben – en dat bezwaar hoeft niet te worden onthuld. Het betekent niet dat ze worden betaald om niet te werken (ik hoop dat er andere projecten zijn), maar ze zijn gewoon niet verplicht om aan specifieke klanten te werken.

Heb je een specifiek project waar je trots op bent?
Ik doe dit de hele tijd, dus natuurlijk komen de meest recente voorbeelden in me op, maar een van de beste stukken die ik ooit heb gedaan, was voor een wervingssite voor uitgevers die bovenaan de SERP’s bleef staan, zelfs nadat ik wegging en dat niet meer stond toen de site opnieuw werd opgebouwd en de dingen niet correct zijn omgeleid. In veel gevallen werk ik aan dingen als consultant en heb ik dus geen controle over de implementatie (zoals bij deze klant die het tegenovergestelde deed van mijn aanbevelingen), maar ik werk wel aan een aantal geweldige, grote, iconische merken.

Wat helpt jou om het hoofd te bieden aan stressvolle tijden, zoals de coronacrisis?
Werk … Search awards beoordelen … brownies maken en eten … mensen tegenspreken op Twitter … Raar en gek zijn …

Hoe ga jij om met de thuiswerksituatie?
Ik heb veel vanuit huis gewerkt vanaf het programmeren in het midden van de jaren 80 helemaal tot en met dus het is een soort tweede natuur voor mij. Vroeger werkte ik op afstand met mailservers op Windows-machines (niet Exchange godzijdank), dus dat heeft me veel geleerd.

Shout out naar je assistent!
Errrr … te veel! Shout out naar Lucy die met mij aan WU werkt, naar Irish Wonder, naar Aleyda, naar Gerry, naar Nick en naar alle geweldige SEO’s die er zijn!

Plaats een reactie