Search nog altijd belangrijk

Search is de meest effectieve online verkeersgenerator en zichtbaarheidsbron. Zonder noemenswaardig alternatief. Aanwezigheid in Google Search is niet echt een optie: als een bedrijf niet op Google staat, dan bestaat het niet.

De meerderheid van de klanten gebruikt internet om onderzoek te doen voordat zij een aankoop doen. Zelfs als je verkeer binnenhaalt via andere methoden (zoals advertenties), zullen mensen nog steeds naar je merknaam zoeken in Google. Google is nog steeds de plek waar veel kooptrajecten beginnen en de meeste reputatiecontroles worden uitgevoerd, voordat consumenten een merk voldoende vertrouwen om er iets van te kopen.

Of het nu gaat om tekst, video, afbeeldingen of gesproken zoekopdrachten: SEO is nog steeds de enige manier om je product via Search te laten ontdekken.

Als SEO is het veranderen van de organisatie van je klanten echter vaak gemakkelijker dan het veranderen van hun websites. Om de beste resultaten uit Online te krijgen, is het belangrijk dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Je organisatie heeft concrete doelen nodig met alle investeringen, kanalen en verantwoordelijkheden vastgelegd in een marketingplan.

Elke maand moeten de juiste waarde- en prioriteitsbeslissingen worden genomen. Teams weten dan waar de focus van hun werk moet liggen. Het doel hiervan is om voor je bedrijf een structureel hogere jaaromzet te realiseren uit organische zoekresultaten en andere marketingactiviteiten. Laat de SEO specialist de beslissingen maken over je online marketingactiviteiten