ReverseAds en CPIn-attributie

Cookies en trackingtechnologieën, lieten marketingbedrijven specifieke consumentengegevens verzamelen. Dit maakte het mogelijk om attributiegebaseerde-rekenmodellen te gebruiken. Een groter bewustzijn rondom privacy, stelt adverteerders echter voor een uitdaging.

Adverteerders gebruiken de attributie-methode om specifieke handelingen inzichtelijk te krijgen en in rekening te brengen. Zonder het gebruik van cookies door derde partijen en trackingtechnologieën, is het niet goed mogelijk om te zien waar er welke handeling heeft plaatsgevonden. Dit maakt het ook lastiger om dubbele klikken, klikfraude en onbedoelde klikken te detecteren.

Er is een enorm aantal digitale advertentiespelers en toch kiezen de meeste adverteerders vooral voor de grote bedrijven: Facebook, Google en Amazon. Zij hebben veel macht en zijn zodoende in staat om methodes en prijzen te fixeren, die resulteren in een lager rendement voor adverteerders.

Zo worden adverteerders gedwongen om advertenties te gebruiken die niet veel opleveren en elke klik en vertoning wordt vervolgens bij hen in rekening gebracht. Google en Facebook profiteren daar vooral zelf van.

B2B-diensten, luxegoederen en producten die een impact hebben op onze gezondheid, dragen een hoge mate van financiële en emotionele risico’s met zich mee. Dat maakt ze minder geschikt voor de advertentietechnieken die Google en Facebook graag verkopen, die het vooral moeten hebben van impulsieve aankopen.

Facebook en de andere grote social media platformen, zijn pay-to-play platformen voor adverteerders. Ondertussen zorgt het op biedingen-gebaseerde model van Google ervoor dat adverteerders een vergoeding moeten betalen, voor elke verzamelde vertoning, zonder de belofte van conversies. 

De ‘cookieloze’ technologie van ReverseAds maakt gebruik van machine learning om het gedrag van consumenten te voorspellen, voordat advertenties op het juiste moment en op de juiste plaats worden gepresenteerd en maakt gebruik van unieke CPIn-attributie.