Hoe betrouwbaar is Google?
Als we ons beperken tot de PR-ruimtes van de Big Tech platformen, gooien we marketing terug naar de donkere middeleeuwen. Adverteerders zouden we degraderen tot gokkers, met Google, Facebook en Amazon als casino’s.
Senior Technical SEO specialist Remco Tensen publiceert over SEO en online marketing in het algemeen. Interviews met bekende SEOs, adviezen voor binnen een moderne holistische visibility marketingstrategie en informatieve artikels over SEO en digitale marketing in begrijpelijke taal.
Als we ons beperken tot de PR-ruimtes van de Big Tech platformen, gooien we marketing terug naar de donkere middeleeuwen. Adverteerders zouden we degraderen tot gokkers, met Google, Facebook en Amazon als casino’s.
Hallo digitale helden! We hebben geweldig nieuws. Remco Tensen en Menno Rigterink hebben hun krachten gebundeld om bedrijven te adviseren en te begeleiden op het gebied van SEO, adverteren en Sales. Maak kennis met Heroes in Marketing.
Attention Dealers is een gratis initiatief van SEO specialist Remco Tensen, ook bekend als “de SEO Job Coach”. Het doel van Attention Dealers is om mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een toegankelijk platform te bieden voor extra ondersteuning bij het vinden en uitvoeren van online werk.
Als digitale markteer, Copywriter en SEO, balanceer je tussen de vrijheid van creativiteit en de regels van algoritmes, data en cultuur. Je bent onderzoeker en filosoof tegelijk. Nieuwe ideeën ontstaan waar wij de moeite nemen om geaccepteerde opvattingen uit te dagen. Doe dat in artikels en media, want het levert belangrijke voordelen op.
Als het goed gaat hoef je niet stil te staan bij wat je niet goed doet. Is er een economische onzekere tijd, dan ontkom je er niet aan om daar goed over na te denken en effectiever te communiceren over de waarde van SEO-werk. Want in crisistijd hebben ondernemers aandacht voor 1 ding: ROI.
Marketeers en tech bloggers houden van nieuwe dingen hypen, want dat geeft ze voortdurend iets om het over te hebben. De nieuwste hype is ChatGPT. Wat is ChatGPT? Vormt ChatGPT een bedreiging voor Google? Laten we met een nuchtere blik kijken naar wat het precies is.
10 tips die je helpen om door te gaan met content marketing, zonder de kwaliteit van je publicaties te verlagen.
Als je een succesvolle website wilt hebben, is het belangrijk om tijdloze inhoud te creëren die je eindeloos kunt hergebruiken, verspreiden en blijven promoten. Dit kan helpen om je merkautoriteit te verbeteren en ervoor te zorgen dat Google jouw website als betrouwbaar ziet.
Humor kan een krachtig hulpmiddel zijn in je SEO-strategie. Het kan je website niet alleen leuker maken voor bezoekers, maar het kan je ook helpen op te vallen tussen de concurrentie en je positie in zoekmachines te verbeteren.
Wat is de relatie tussen social media en persoonlijkheidsstoornissen? Welke overeenkomsten zijn er, tussen de op social media gebruikte tactieken en de dynamiek van huiselijk geweld? Herken jij deze persoonlijkheidskenmerken in jezelf en in anderen?
Alles wat je doet om je merkbekendheid te vergroten, zal op de lange termijn ook indirecte voordelen opleveren voor SEO. Inclusief het investeren in betaalde advertentiecampagnes. Hoe draagt het tonen van advertenties bij aan SEO en andersom?
Social media platformen en mogelijk ook Google, breken met grote voet de wetten die hier in Nederland gelden tegen censuur en de inmenging van buitenlandse overheden. Toch horen wij niets over wat de Amerikaanse overheid in ons land aan het doen is. De overheid en Nederlandse media blijven hierover verdacht stil. Doet onze overheid hier soms aan mee?
Over het stijgende gebrek aan waarheidsvinding binnen de Search-industrie en de noodzaak tot herziening van de data-behoefte en een totstandkoming van standaardisering van SEO en marketing-gerelateerde studies.
‘Scope creep’ is de verzamelde zeer snel oplopende kosten voor extra werk en onkosten buiten het budget van een project, die niet naar de klant kunnen worden doorberekend.
De B2B-beslisser heeft het druk en zegt vaak gewoon “nee”. Een “nee” kost geen moeite. Hoe maak je van een “nee”, een “ja” in een B2B-markt?
Laat je niet verleiden door louche bedrijven die een toppositie in Google garanderen met direct tienduizenden bezoekers, likes en backlinks.
Het aantal geholpen bezoekers is belangrijker dan het bezoekersvolume. Let niet op hoeveel mensen er op de website komen, maar kijk naar hoeveel mensen er op je website zijn geholpen.
De eerste indruk is belangrijk. Ga in gesprek met een goede web georïenteerde specialist – en niet zomaar een ontwerper.
Een zoekresultaat dat vol staat geschreven met allerlei zoekwoorden die op elkaar lijken: ziet dat er betrouwbaar uit, of heeft dat een spammerige uitstraling?
Je hebt vast al eens gehoord dat het voor de vindbaarheid belangrijk is om regelmatig nieuwe waardevolle content aan je website toe te voegen. Maar wat als je nieuwe website pas online staat?
Een goede domeinnaam bevat je merknaam en eventueel een belangrijke term die vertelt wat je doet.
Een van de grootste internettrends die in Japan uitgroeide tot een miljardenindustrie en die de marketingindustrie stormenderhand overneemt, zijn virtuele influencers.
Het is goed om proactief met ideeën te komen en het samen over dingen te hebben, maar je moet voorkomen dat er steeds weer iemand roept dat het helemaal anders moet. Waar ligt die grens?
Online zijn er meer mogelijkheden om mensen te bereiken, maar deze toename in mogelijkheden betekent ook voor bedrijven meer werk.
Bereid je voor, want browsers gaan ze overbodig maken: cookies. Dit betekent dat uitgevers en merken nieuwe tactieken moeten toepassen om contact met consumenten te maken en hen beter te leren kennen (volgen).
SEO is de grootste marketingindustie ter wereld met een groei van ruim 40 miljard euro in 2021 naar ruim 63 miljard euro in 2023.
Linkbuilding is niet iets wat iedereen kan of wil doen. Toch bepaalt de zoekmachine de mate van autoriteit vooral op grond van linkverwijzingen.
In Nederland zijn hippe ‘search-first’ online PR bureaus booming. Zij verkopen gewaagde creatieve uitspattingen en ‘news hacking’ als ‘de ultieme link building tactiek’.
Gebruik slimme SEO-tactieken om positieve meldingen over je merk goed vindbaar te maken.
Hoe je je online reputatie en merk-autoriteit kan verbeteren en verhogen is een onderwerp dat vaak wordt genegeerd, ondanks de enorme invloed die reputatie en autoriteit hebben op marketing en verkoop.
Als het leesprogramma de elementen op je mobiele websiteversie niet kan lezen, dan kan het algoritme-systeem een pagina niet voor zichzelf ‘weergeven’. Waar moet je op letten?
In 2015 veroorzaakte Google’s eerste mobiele zoekalgoritme-update een ware ‘Mobilegeddon’. De posities van zoekresultaten van niet-mobielvriendelijke pagina’s daalden met gemiddeld 12% en de prijs per klik (CPC) van Google Adwords (nu Google Ads) steeg met gemiddeld 16%.
Core Web Vitals zijn meetwaarden die de ervaring van een gebruiker bij het laden van een webpagina beoordelen.
De mobiele gebruiker gaat naar google, facebook, e-mail, weer naar google, youtube, etc. Hoe verover je dat kleine scherm?
Van het prioriteren van doelen tot het bedenken van ideeën; van het in kaart brengen van interne linkdoelen tot het voorkomen van onnodige kosten: keyword research is belangrijk en moet uitgebreider.
Search is de meest effectieve online verkeersgenerator en zichtbaarheidsbron. Zonder noemenswaardig alternatief. Aanwezigheid in Google Search is niet echt een optie: als een bedrijf niet op Google staat, dan bestaat het niet.
Je krijgt een leuke aanbieding in je inbox van een webdesign bureau en je maakt een afspraak. Hoe weet je of je te maken hebt met een webdesign cowboy?
Zeker weten dat jij straks een website met een mooi design en een prettig te gebruiken webshop hebt, waar Google ook helemaal blij van wordt? Dit wil je horen, wanneer je aan tafel zit met de webdesigner.
Alleen een goed doordachte strategie met verantwoorde tactieken zal nog links opleveren die nuttig zijn. Links die hoog-relevant zijn aan de zoekopdrachten waar jij graag op scoort en die op de juiste manier, in de juiste omgeving zijn gebouwd.
Je raadpleegt, smeekt, pleit, schreeuwt, jaagt, ontregelt, ergert, dwingt, overtuigt, beschaamt, sluit vriendschap; je gebruikt alle middelen die je tot je beschikking hebt om de agenda te beïnvloeden.
Een veelvoorkomende zorg die klanten van andere websiteleveranciers hebben, is een gebrek aan zicht en invloed op het ontwikkelproces van hun website.
Social media kanalen en zoekmachines gebruiken algoritme systemen die engagement signalen belonen. Positief en negatief. Dat geldt ook voor Twitter. Dit veroorzaakt problemen in het echte leven die zwaar worden onderschat.
Cancel culture is vooral heel gevaarlijk. Voor zowel de mensen die daar slachtoffer van worden, als de mensen die daaraan meedoen.
Videomakers publiceren video’s en kijken er vervolgens nooit meer naar. Waar komt de gedachte vandaan dat dit de juiste instelling is waarmee je videomarketing zou moeten uitvoeren?
Door kleur te gebruiken, wek je emoties op. Dat weten schilders, tekenaars én Webdesigners. Want ook op het web kun je mensen of potentiële klanten beïnvloeden door het gebruik van kleur. Maar waar staan die kleuren eigenlijk voor? En welke boodschap breng je met kleur over?
Ooit van de afkorting CTA gehoord? Dat staat voor Call-to-Action. De “roep tot actie”, of de factoren die mensen aanzetten tot het verrichten van de gewenste handeling. De “aanzet tot handelen”. De CTA is geen knop, het is een beleving. Bij bars en restaurants vind je de CTA op de gevel. Wat kunnen Webdesigners leren van het CTA gebruik van bars en restaurants?
Volg deze 5 stappen en je zal binnen 6 tot 8 weken een groot verschil gaan merken in de vindbaarheid van je webshop en je webshop producten.
Communicatie is geen kwestie meer van zenden en ontvangen. Met alle social media posts, blogs en appjes is iedereen tegenwoordig schrijver. Maar hoe zorg je er nu voor dat je een goede tekst schrijft? En wat is een goede tekst eigenlijk? Volg deze gouden tips en jij kunt ook in begrijpelijk Nederlands een tekst schrijven die indruk maakt.
Meestal bieden bedrijven meer dan 1 dienst aan op hun website. Met HTML5 kun je verschillende diensten op 1 pagina zich van elkaar laten onderscheiden. Maar bij de inrichting van een website is het vaak verstandig om voor deze diensten ook eigen landingspagina’s aan te maken.
Webdesigners zijn verantwoordelijk voor de bouw en lay-out van websites. Ze zorgen er voor dat websites er aantrekkelijk uitzien en gebruiksvriendelijk zijn. Een goede webdesigner weet design en techniek dus goed met elkaar te combineren. Maar wat voor inhoudelijke taken heeft een webdesigner nu precies?
Met een beetje creativiteit kan iedereen een website maken. Alles wat je nodig hebt is een open source cms en liefst ook nog wat kennis van HTML en Photoshop. Jij zoekt een professional, geen amateur. Je hebt de contactgegevens en maakt een afspraak. Hoe weet je zeker dat je te maken hebt met een professionele Webdesigner?
De beleving bij websitebezoekers heeft impact op het succes van je website. Uiteindelijk moeten voor jou relevante bezoekers daadwerkelijk de handeling verrichten die jij van ze verwacht. Deze 3 tips helpen jou aan een beter resultaat.