De eerste indruk is belangrijk. Ga in gesprek met een goede web georïenteerde specialist – en niet zomaar een ontwerper – over het design en de functionaliteit van je website.
De web specialist zorgt dat je al 1-0 voor staat, omdat een bezoeker daadwerkelijk op een pagina komt en gelijk ziet wat hij moet doen. De web designer die écht ook een web specialist is, adviseert je ook over het gebruik van foto’s en geeft je website een unieke uitstraling die de bezoeker direct beetpakt. De routing is belangrijk bij het maken van een efficiënte website: hoe beweegt de bezoeker zich over de website?
De bezoeker moet direct zien waar de pagina over gaat en wat er verwacht wordt. In het zoekresultaat en in de eerste seconden op de pagina. Maak het ze makkelijk: zet alle informatie die de bezoeker nodig heeft op een plek. Gebruik veel lijsten en korte bullet points om teksten te verhelderen.
Plaats nuttige submenu’s: neem de bezoeker bij de hand en verlies daarbij de routing, het conversiepad, niet uit het oog. Zorg voor een doordachte navigatiestructuur met nuttige interne links die de gebruiksvriendelijkheid van je website verhogen. Zoek elementen waarmee je de bezoeker triggert om klant te worden.
“Stop designing pretty garages.” Liever een lelijke website die snel werkt en goed verkoopt, dan een mooie website waar niemand komt en die je niet helpt met het bereiken van je bedrijfsdoelen.