Van het prioriteren van doelen tot het bedenken van ideeën; van het in kaart brengen van interne linkdoelen tot het voorkomen van onnodige kosten: keyword research is belangrijk en moet uitgebreider.
We weten dat Google zoekopdrachten classificeert. Bepaalde woorden lokken een bepaald gedrag uit. Dan hebben we ook nog keyword groepen.
Elk keyword kan een reeks verschillende termen en woordcombinaties omvatten. Denk aan afkortingen, spellingsvarianten, synoniemen, vergelijkbare termen, beschrijvingen. Op basis van elk element uit de keyword groep kan een pagina als zoekresultaat weergegeven worden, of door een advertentienetwerk worden uitgekozen.
Keywords zijn de schakel tussen de mensen en de zoekmachine of het advertentieplatform. Je moet de aard, intentie en delen van spraak begrijpen, en hoe dit betrekking heeft op de ‘customer journey’ fase, de plaatsing van je advertenties en de getoonde features in google.
Of je nou SEO doet, of advertentiecampagnes gebruikt: als je zoekwoordenonderzoek meer omvat dan alleen zoekvolume en cpc data, haal je meer resultaat.