Gebruik slimme SEO-tactieken om positieve meldingen over je merk goed vindbaar te maken.
- Controleer hoe er gezocht wordt naar naar je bedrijf (gebruik Google Alerts om op de hoogte te blijven van online merkvermeldingen), en bekijk regelmatig je profielen. Zorg dat bedrijfsprofielen en positieve bronnen hoog scoren in zoekmachines.
- Vooraf bedachte stunts en publicaties die je snel kunt uitrollen om aandacht en positieve pers te krijgen, zijn ontzettend handig om achter de hand te houden.
- Zorg dat je eigenaar bent van alle merkgerelateerde domeinen, registers en profielen om te voorkomen dat kwaadwillende mensen je merknaam misbruiken om je tegen te werken.
- Zorg ook dat je positief klinkende informatie online zet, om zoekresultaten optimaal te houden wanneer zoekopdrachten naar jouw merk negatieve zoekwoorden bevatten.
- Sla alle problemen die je tegenkomt op in een ticketsysteem, zodat je er makkelijk naar terug kunt grijpen.
- Zorg dat een klacht gevolgd wordt door een e-mailmelding NA elke stap in het behandelingsproces.
- Laat lastercampagnes, frauduleuze klachten, of massale slechte pers zo snel mogelijk afhandelen door een jurist.
- Laat werknemers vertrekken op een manier die geen wrokgevoelens veroorzaakt. Voorkom het lekken van negatieve opmerkingen over klanten door ze in je organisatie nergens toe te staan.
- Maak gebruik van een recensie-acquisitie-protocol, zodat niemand vergeet om positieve recensies te verzamelen.
Meer weten? Maak gebruik van de betaalbare SEO advies servicelijn.