Zeker weten dat jij straks een website met een mooi design en een prettig te gebruiken webshop hebt, waar Google ook helemaal blij van wordt? De onderstaande dingen wil je zeker horen, wanneer jij aan tafel zit met de webdesigner.
De designer vraagt naar het maximum budget
Een goede webdesigner wil graag weten hoeveel er gedaan kan worden voor het budget wat je hebt. Door concreet te spreken over het beschikbare maximum budget, kan de designer verschillende ontwerp opties aanbieden waar jij mee geholpen bent.
Waar heb je nog meer nieuwe designs voor nodig?
Om er zeker van te zijn dat jij halverwege het ontwerpproces niet ineens met ander ontwerpeisen komt waar meer werk in gaat zitten, wil het webdesign bureau heel goed weten welke brandingmaterialen jij gaat gebruiken en met welk doel. Voor een consistente uitstraling van je merk wil jij natuurlijk overal dezelfde stijl aanhouden. Maar meer designs betekent ook meer werk en ook dat ontwerpwerk moet contractueel worden vastgelegd.
Veel vragen over je doelgroep
Een betrouwbaar webdesign bureau heeft veel vragen over het doelgroepsegment waar een ontwerp voor moet worden gemaakt. De kenmerken van de doelgroep bepalen hoe een design moet worden gemaakt om de aandacht te trekken. Als je een gedetailleerd begrip hebt van je doelmarkt, dan krijg je het webdesign dat het beste past bij de klanten die jij aan wilt trekken.
Duidelijke instructies over het aanleveren van materiaal
Webdesignbureaus houden van time management. Al het materiaal: teksten, branding producten, foto’s. Alles wat het webdesign bureau kan gebruiken lever je het liefst al aan, voordat de webdesigner met het werk begint. Zo zal de webdesigner je vertellen dat een eventueel bestaand logo in een vectorbestand moet worden aangeleverd en wanneer je deze moet opsturen.
Gewapend met deze kennis ga jij met vertrouwen het gesprek in.