Scope creep: geld verliezen met iedere sale die je maakt
‘Scope creep’ is de verzamelde zeer snel oplopende kosten voor extra werk en onkosten buiten het budget van een project, die niet naar de klant kunnen worden doorberekend.
Informatieve artikels over SEO en digitale marketing in begrijpelijke taal.
‘Scope creep’ is de verzamelde zeer snel oplopende kosten voor extra werk en onkosten buiten het budget van een project, die niet naar de klant kunnen worden doorberekend.
De B2B-beslisser heeft het druk en zegt vaak gewoon “nee”. Een “nee” kost geen moeite. Hoe maak je van een “nee”, een “ja” in een B2B-markt?
Laat je niet verleiden door louche bedrijven die een toppositie in Google garanderen met direct tienduizenden bezoekers, likes en backlinks.
Het aantal geholpen bezoekers is belangrijker dan het bezoekersvolume. Let niet op hoeveel mensen er op de website komen, maar kijk naar hoeveel mensen er op je website zijn geholpen.
De eerste indruk is belangrijk. Ga in gesprek met een goede web georïenteerde specialist – en niet zomaar een ontwerper.
Een zoekresultaat dat vol staat geschreven met allerlei zoekwoorden die op elkaar lijken: ziet dat er betrouwbaar uit, of heeft dat een spammerige uitstraling?
Je hebt vast al eens gehoord dat het voor de vindbaarheid belangrijk is om regelmatig nieuwe waardevolle content aan je website toe te voegen. Maar wat als je nieuwe website pas online staat?
Een goede domeinnaam bevat je merknaam en eventueel een belangrijke term die vertelt wat je doet.
Een van de grootste internettrends die in Japan uitgroeide tot een miljardenindustrie en die de marketingindustrie stormenderhand overneemt, zijn virtuele influencers.
Het is goed om proactief met ideeën te komen en het samen over dingen te hebben, maar je moet voorkomen dat er steeds weer iemand roept dat het helemaal anders moet. Waar ligt die grens?
After search ads zijn geavanceerde advertentiecampagnes die geen persoonlijke gegevens opslaan over consumenten.
Online zijn er meer mogelijkheden om mensen te bereiken, maar deze toename in mogelijkheden betekent ook voor bedrijven meer werk.
Bereid je voor, want browsers gaan ze overbodig maken: cookies. Dit betekent dat uitgevers en merken nieuwe tactieken moeten toepassen om contact met consumenten te maken en hen beter te leren kennen (volgen).
SEO is de grootste marketingindustie ter wereld met een groei van ruim 40 miljard euro in 2021 naar ruim 63 miljard euro in 2023.
Linkbuilding is niet iets wat iedereen kan of wil doen. Toch bepaalt de zoekmachine de mate van autoriteit vooral op grond van linkverwijzingen.
In Nederland zijn hippe ‘search-first’ online PR bureaus booming. Zij verkopen gewaagde creatieve uitspattingen en ‘news hacking’ als ‘de ultieme link building tactiek’.
Gebruik slimme SEO-tactieken om positieve meldingen over je merk goed vindbaar te maken.
Hoe je je online reputatie en merk-autoriteit kan verbeteren en verhogen is een onderwerp dat vaak wordt genegeerd, ondanks de enorme invloed die reputatie en autoriteit hebben op marketing en verkoop.
Als het leesprogramma de elementen op je mobiele websiteversie niet kan lezen, dan kan het algoritme-systeem een pagina niet voor zichzelf ‘weergeven’. Waar moet je op letten?
In 2015 veroorzaakte Google’s eerste mobiele zoekalgoritme-update een ware ‘Mobilegeddon’. De posities van zoekresultaten van niet-mobielvriendelijke pagina’s daalden met gemiddeld 12% en de prijs per klik (CPC) van Google Adwords (nu Google Ads) steeg met gemiddeld 16%.
Core Web Vitals zijn meetwaarden die de ervaring van een gebruiker bij het laden van een webpagina beoordelen.
De mobiele gebruiker gaat naar google, facebook, e-mail, weer naar google, youtube, etc. Hoe verover je dat kleine scherm?
Van het prioriteren van doelen tot het bedenken van ideeën; van het in kaart brengen van interne linkdoelen tot het voorkomen van onnodige kosten: keyword research is belangrijk en moet uitgebreider.
Search is de meest effectieve online verkeersgenerator en zichtbaarheidsbron. Zonder noemenswaardig alternatief. Aanwezigheid in Google Search is niet echt een optie: als een bedrijf niet op Google staat, dan bestaat het niet.
Je krijgt een leuke aanbieding in je inbox van een webdesign bureau en je maakt een afspraak. Hoe weet je of je te maken hebt met een webdesign cowboy?
Zeker weten dat jij straks een website met een mooi design en een prettig te gebruiken webshop hebt, waar Google ook helemaal blij van wordt? Dit wil je horen, wanneer je aan tafel zit met de webdesigner.
Alleen een goed doordachte strategie met verantwoorde tactieken zal nog links opleveren die nuttig zijn. Links die hoog-relevant zijn aan de zoekopdrachten waar jij graag op scoort en die op de juiste manier, in de juiste omgeving zijn gebouwd.
Je raadpleegt, smeekt, pleit, schreeuwt, jaagt, ontregelt, ergert, dwingt, overtuigt, beschaamt, sluit vriendschap; je gebruikt alle middelen die je tot je beschikking hebt om de agenda te beïnvloeden.
Een veelvoorkomende zorg die klanten van andere websiteleveranciers hebben, is een gebrek aan zicht en invloed op het ontwikkelproces van hun website.
Social media kanalen en zoekmachines gebruiken algoritme systemen die engagement signalen belonen. Positief en negatief. Dat geldt ook voor Twitter. Dit veroorzaakt problemen in het echte leven die zwaar worden onderschat.
Cancel culture is vooral heel gevaarlijk. Voor zowel de mensen die daar slachtoffer van worden, als de mensen die daaraan meedoen.
Videomakers publiceren video’s en kijken er vervolgens nooit meer naar. Waar komt de gedachte vandaan dat dit de juiste instelling is waarmee je videomarketing zou moeten uitvoeren?